La inversió en camins s’ha triplicat en els últims 4 anys. El Consell d’Alcaldes, celebrat a Montmajor dijous 27 de desembre, va comptar amb la Delegada del Govern a la Catalunya Central, la senyora Alba Camps, que va explicar els serveis de la delegació, entre altres, i va poder copsar les demandes dels alcaldes/esses.
Al Consell d’Alcades, també es va reportar als assistents les tasques realitzades pel Consell en relació a l’esborrany de nou decret de menjadors i la voluntat inequívoca d’avançar conjuntament amb els ajuntaments i la comunitat educativa per tal de trobar el full de ruta de cara els propers cursos (es modifiqui o no el decret de menjador vigent aprovat el 1996). A dia d’avui, dels 16 menjadors escolars públics del Berguedà, 6 estan gestionats per associacinos de pares i mares, 4 per ajuntaments i els 6 restants directament pel Consell Comarcal del Berguedà. D’altra banda, el Consell encetarà els propers dies un projecte amb l’objectiu de donar suport als menjadors per facilitar la introducció de productes locals de proximitat, l’anàlisi dels menús i la diagnosi les instal.lacions.
Des del Consell també es va explicar que, l’any 2019, es destinaran 350 mil euros a camins municipals. El 2016 es van invertir 110.000 € en camins; el 2017, 191.000; i, el 2018, 335.000. Per tant, se segueix la tendència creixent. Alhora, també es va donar compte del suport efectuat als ajuntaments que van patir esllavissades els darrers mesos. Es van presentar de forma agregada les peticions de les actuacions tant a la Diputació de Barcelona com a la Generalitat de Catalunya.
També es va fer balanç en l’àmbit d’esports, amb la recent senyalització dels ports de muntanya per al ciclisme, l’estació de trail i el suport tècnic que a partir del dia 2 de gener disposaran els ajuntaments del Berguedà.
Per últim, més enllà que en breu es presentaran dues noves iniciatives com un pla d’habitatge comarcal i desplegar un pla de cultura, es va posar en comú els avenços en la implantació de l’administració electrònica al Berguedà. Seguint la línia encetada a finals de 2017 de suport als ajuntaments, de cara al 2019 el consell licitarà mancomunadament un gestor d’expedients electrònic, tractarà d’augmentar la interoperabilitat entre ajuntaments i el consell) i desplegarà – a ser possible – nous serveis com d’allotjament.
La notícia a altres mitjans: