Dijous 27 de juny, es podrà tramitar l’idCAT a l’Ajuntament d’Avià. Des de les 9 del matí fins les 2 del migdia, hi haurà personal del Consell Comarcal del Berguedà, a l’ajuntament, que explicaran als ciutadans per a què serveix i com funciona el certificat digital idCAT. La iniciativa va en la línia del Consell de voler reforçar l’administració electrònica.
El Certificat idCAT és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet. Permet operar amb diferents administracions i, a més, assegura la integritat de les dades que envieu, així com la seva confidencialitat, ja que està emès pel Consorci Administració Oberta de Catalunya – Consorci AOC.
El Consell Comarcal del Berguedà és una entitat de registre idCAT on es pot validar i recollir el certificat. Però el Consell fa un pas més i s’apropa als ajuntaments. L’experiència d’Avià es repetirà en les següents setmanes i s’estan confirmant altres dates a ajuntaments del Berguedà.