El Consell i l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) signen un conveni per millorar el servei. A partir de l’1 de desembre, es traspassa l’atenció telefònica a l’oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’AMTU i es podran atendre trucades de 8h a 20h, de dilluns a divendres i de 9 a 14h els dissabtes. Fins ara, l’atenció es feia de dilluns a divendres feiners, com a màxim, fins a les 17h. Es tracta d’una millora de l’actual servei, ja que amb el recursos del Consell Comarcal del Berguedà i l’Agència de Desenvolupament del Berguedà no es podien cobrir totes les franges horàries que es requerien.
El telèfon d’atenció serà el 900 69 65 66, un número gratuït on podrà trucar tothom qui necessiti reservar el transport. També continuarà vigent la possibilitat de gestionar les reserves i sol·licituds mitjançant l’App de TadCat, amb la que es pot, fins i tot, comunicar-se directament amb el taxista assignat al viatge. El WhatsApp deixarà d’estar operatiu.
Hi haurà un període de traspàs i adaptació fins a 1 de gener del 2021 on funcionaran els 2 telèfons mitjançant un desviament de trucada. Més endavant, el telèfon actual del Transport a la demanda s’anul·larà.
El transport a la demanda està destinat als usuaris dels municipis amb menys habitants que no disposen d’un servei regular de transport públic amb autocar. L’objectiu és connectar els ususaris, el dia que ho necessiten, amb la parada de transport públic més propera o amb la seva destinació final a partir d’un vehicle taxi.