Abans de fer qualsevol tràmit, consulta la vigència del teu descompte del Túnel del Cadí
El descompte es podrà renovar cada tres anys i comportarà la presentació de tota la documentació sol·licitada segons cada cas (per saber quin és el teu cas, consulta el punt de Documentació a aportar segons la situació laboral).
Tan en altes com renovacions serà obligat aportar tota la documentació descrita per cada cas.
Si hi ha hagut una variació del sistema de pagament vinculat, s’haurà d’aportar el número d’aplicació AWAI que comença per 9999 99, o teletac (16 dígits) que es vol vincular el descompte.
Totes persones que actualment tenen el descompte del Túnel actiu i utilitzen com a mitjà de pagament la targeta de crèdit o dèbit, han de substituir aquest mitjà per un sistema de pagament dinàmic autoritzat (App AWAI o Teletac) abans del 30 de juny del 2025. A partir d’aquesta data, si no s’ha aportat la informació, el descompte deixarà d’aplicar-se. Ens poden fer arribar la informació (número d’aplicació AWAI que comença per 9999 99 o número de 16 dígits del Teletac) a través d’aquest tràmit.
S’admet l’enregistrament d’un màxim de dos vehicles (Categoria I–II) d’ús habitual per beneficiari, sense la necessitat d’acreditar-ne la titularitat.
Totes les persones que disposen del descompte actiu tenen fins el 30 de juny de 2025 per aportar aquesta informació. A partir d’aquesta data, si no s’ha informat, el descompte deixarà d’aplicar-se. Ens podeu aportar la informació de les dues matrícules a través d’aquest tràmit.
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Full de la Situació actual de la Vida Laboral
- Certificat d’empresa o contracte de treball que acrediti que el centre de treball està establert a qualsevol dels municipis de les comarques de l’Alt Urgell, la Cerdanya o el Berguedà
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Certificat de l’administració que acrediti que el centre de treball està establert a qualsevol dels municipis de les comarques de l’Alt Urgell, la Cerdanya o el Berguedà
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Full de la Situació actual de la Vida Laboral on consti que s’és autònom
- Certificat d’Hisenda on s’acrediti que el domicili censal i fiscal de l’activitat econòmica està localitzat a un municipi de les comarques de l’Alt Urgell, la Cerdanya o el Berguedà
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Full de la Situació actual de la Vida Laboral
- Certificat de la mútua col·legial
- Certificat d’Hisenda on s’acrediti que el domicili censal i fiscal de l’activitat econòmica està localitzat a un municipi de les comarques de l’Alt Urgell, la Cerdanya o el Berguedà
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Document emès pel Servei Català de la Salut, mitjançant el qual s’assigna el Centre d’Atenció Primària que correspon al lloc de residència a qualsevol dels municipis de les comarques de Berguedà, de la Cerdanya o de l’Alt Urgell
- Document d’alta o renovació de la sol·licitud d’ocupació (DARDO) emès per l’Oficina de Treball del Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya o organisme competent, que correspongui a qualsevol dels municipis de les comarques del Berguedà, de la Cerdanya o de l’Alt Urgell
- Certificat o informe de la situació actual emès per la Seguretat Social en què no consti com a situació d’alta a una empresa, administració pública o en règim d’autònom o mutualista (DONO). Alternativament el certificat de la vida laboral
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Resolució de jubilació o certificat de pensionista o certificat d’incapacitat permanent o certificat o informe de la situació actual en què consti aquesta condició o alternativament certificat de la vida laboral en què consti aquesta condició. En el supòsit de professionals lliberals no acollits al Règim de la Seguretat Social, caldrà aportar el certificat de les mútues que acreditin la situació de pensionista
- Document emès pel Servei Català de la Salut, mitjançant el qual s’assigna el Centre d’Atenció Primària que correspon al lloc de residència a qualsevol dels municipis de les comarques de Berguedà, de la Cerdanya o de l’Alt Urgell
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Full de la Situació actual de la Vida Laboral
- Document emès pel Servei Català de la Salut, mitjançant el qual s’assigna el Centre d’Atenció Primària que correspon al lloc de residència a qualsevol dels municipis de les comarques de Berguedà, de la Cerdanya o de l’Alt Urgell
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Full de la Situació actual de la Vida Laboral
- Document de matrícula o document acreditatiu d’estar matriculat de forma presencial en un centre educatiu ubicat a qualsevol dels municipis de les comarques de l’Alt Urgell, la Cerdanya o el Berguedà
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Full de la Situació actual de la Vida Laboral
- Document de matrícula o document acreditatiu d’estar matriculat de forma presencial en un centre educatiu ubicat a qualsevol dels municipis de les comarques de l’Alt Urgell, la Cerdanya o el Berguedà
- Certificat de naixement, llibre de família o altre document homòleg en què s’acrediti la relació amb el fill escolaritzat
- Carnet de conduir vigent
- Certificat d’empadronament expedit per l’Ajuntament
- Document equivalent a l’informe de Situació actual de la Vida Laboral emès per l’organisme al país on treballen
- Certificat d’empresa o contracte laboral que acrediti que el centre de treball està establert a Andorra o a algun dels municipis francesos de proximitat amb la comarca de la Cerdanya
- PER INTERNET
Clica aquí per accedir al tràmit.
- PRESENCIALMENT
Tresoreria de la Seguretat Social
C/ Guillem del Berguedà, 9 de Berga
Tel. 93 821 43 43
- PER TELÈFON
901 502 050
En aquest cas, t’hauràs de posar en contacte amb l’ajuntament del teu municipi.
- PER INTERNET
Clica aquí per accedir al tràmit.
- PRESENCIALMENT
Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC)
Av. Canal, 9-11-13 de Berga
8:15h a 13:30h
Tel. 93 821 44 30
T’hauràs de dirigir o trucar al CAP o dispensari municipal al qual estiguis assignat.
Al centre educatiu corresponent.
- PER INTERNET
Clica aquí per accedir al tràmit.
- PRESENCIALMENT
C. Gran Via, 42 de Berga
Tel.93 821 37 61
Com funciona l'app AWAI?
L’app AWAI és totalment gratuïta i els passos a seguir són:
-
-
- Descarregar app i registrar-se amb les dades personals.
- Introduir les dades de la targeta bancària.
- Validar el registre a través de l’SMS rebut.
- Aportar el nou numero de targeta que comença per 9999 99 al Consell Comarcal del Berguedà.
-
Fins quan puc canviar de targeta de crèdit a la nova APP o a teletac?
Les persones beneficiàries del descompte que actualment utilitzen com a mitjà de pagament la targeta de crèdit o dèbit hauran de substituir aquest mitjà per un sistema de pagament dinàmic autoritzat abans del 30 juny de 2025. A partir d’aquell moment no s’aplicarà el descompte de residents als pagaments efectuats amb targeta de crèdit o dèbit.
Les altes que s’efectuïn a partir de l’aprovació del nou Decret ja hauran de utilitzar un sistema de pagament dinàmic.
Puc tenir vinculada una matrícula a dos residents?
Sí, una mateixa matrícula pot estar vinculada a dos residents.
Quantes matrícules puc afegir al descompte?
S’admetrà l’enregistrament d’un màxim de dos vehicles (Categoria I-II) d’ús habitual per beneficiari, sense la necessitat d’acreditar-ne la titularitat.
Si faig una renovació he de tornar a presentar tota la documentació?
Sí, hauràs de tornar a presentar tota la documentació requerida segons la teva situació laboral.
Quin termini d'antiguitat han de tenir els documents per donar-me d'alta?
Com a màxim tres mesos d’antiguitat
És imprescindible que el lloc de feina estigui en les comarques establertes?
Sí, a qualsevol de les comarques del Berguedà, la Cerdanya o l’Alt Urgell.
Cada quan s'ha de renovar el descompte?
Cada tres anys.
En quin termini de temps es pot fer la renovació?
Tres mesos abans de la caducitat.
Quin termini hi ha per reclamar els càrrecs del trànsit del Túnel del Cadí?
El termini de reclamació és de 60 dies a partir de la data del càrrec bancari.
L'Administració avisa de la data de caducitat?
No, per consultar l’estat del teu descompte clica aquí.
Tinc dret al descompte si estudio fora de les comarques del Berguedà, la Cerdanya o l'Alt Urgell?
No, ja que no es compleix la mobilitat obligada i/o local.
Quan s'activa el descompte en les altes i les renovacions que han caducat?
Les que es registren fins el dia 20 de cada mes abans de les 14h, s’activen el dia 1 del mes següent. Si es registren a partir de les 14h del dia 20 del mes en curs, s’activen el dia 1 del següent segon mes.
Exemples: Si es registra el dia 20 de gener a les 11h s’activa el dia 1 de febrer. Si es registra el dia 20 de gener a les 15h s’activa el dia 1 de març.