“Educació emocional, educació per la vida” és el nom del projecte del catàleg de serveis del Consell Comarcal que en els dos últims cursos escolars ha arribat a uns 180 alumnes de diferents centres educatius del Berguedà.
El projecte d’“Educació emocional, educació per la vida” consisteix a treballar les habilitats socioemocionals dels infants i complementar aquest treball amb l’acompanyament a les famílies i al professorat de cada centre participant. És per aquest motiu que, a més de la participació dels 180 alumnes, també s’han endinsat en el projecte un centenar de famílies i una trentena de docents.
“Educació emocional, educació per la vida” és un projecte que es va estrenar durant el curs escolar 2021-2022 i va fer-se en quatre escoles de la comarca. Enguany, durant el curs 2022-2023, el projecte ha arribat a tres escoles més.
La consellera d’Atenció a les persones, salut i polítiques d’igualtat, Anna Maria Serra, afirma que “és transcendental que els nens i nenes puguin aprendre a gestionar les seves emocions des de ben petits, aquest és un autoconeixement personal que els portarà a prendre millors decisions i a créixer com a persones”.
L’objectiu principal del projecte del catàleg de serveis del Consell Comarcal Berguedà és acompanyar als infants en la interpretació la gestió de les pròpies emocions. A través dels tallers, els nens i nenes aprenen a reconèixer quines són les emocions que poden sentir i també a empatitzar amb les emocions que tenen els altres.
Un cop superada aquesta primera fase de coneixement, els professionals que guien el servei, “SEER: Salut i Educació Emocional”, comparteixen estratègies als infants per ajudar-los a comprendre’s a ells mateixos i a comprendre millor a les altres persones.
“Educació emocional, educació per la vida” acompanya als alumnes en la construcció d’habilitats socioemocionals que els poden fer més feliços i ajudar-los a relacionar-se de manera assertiva amb els altres.
La implantació del projecte als centres educatius del Berguedà es realitza en tres fases i focalitza l’atenció en professorat, alumnes i famílies.
Abans i després dels tallers a les escoles hi ha una trobada entre els tutors del cicle i la professional de l’entitat SEER per concretar els objectius i les dinàmiques dels tallers segons les necessitats detectades pel professorat a l’aula.
Seguidament, tenen lloc dos tallers presencials a l’aula, on els infants entrenen les habilitats emocionals i les relacions positives per afavorir un clima d’aula que promogui la bona convivència.
Per acabar, es fa també un taller amb les famílies. Aquest pretén que els familiars dels alumnes que participen en el projecte prenguin consciència de la rellevància de l’educació socioemocional per afavorir el benestar dels fills i filles.
El conjunt de centres escolars del Berguedà que han dut a terme el taller “Educació emocional, educació per la vida” coincideixen en fer-ne una magnífica valoració.