Has de retornar el teu regal de Nadal? Està espatllat i no saps com fer-ho per canviar-lo? Estàs pensant anar de rebaixes? Saps quins són els teus drets? El Consell Comarcal del Berguedà et trasllada la informació de l’Agència Catalana del Consum perquè estiguis al corrent de la normativa vigent i puguis comprar amb total seguretat.
Els drets dels consumidors pel que fa a canvis i devolucions indiquen que l’empresa venedora té l’obligació de canviar els productes o retornar els diners quan el producte és defectuós, quan la venda és a distància o quan l’oferta, promoció, publicitat o al mateix comprovant de compra de l’establiment així ho expliciti.
En cas que el producte sigui defectuós o estigui espatllat, el consumidor té dret a triar entre la seva reparació o substitució.
Quan la venda és a distància (per internet, per telèfon, per correu postal…) o bé fora d’un establiment comercial (durant una fira, per exemple) és aplicable el dret de desistiment, que significa que el client té dret a retornar el producte i a demanar la devolució dels diners en els 14 dies naturals posteriors a la venda.
Per últim, també cal recordar que podeu retornar les vostres compres sempre que així consti en el comprovant de pagament.
Així doncs, si el producte està en perfecte estat, s’ha de tenir en compte que si l’establiment comercial no manifesta res a les seves ofertes, publicitats o al mateix establiment, no admet canvis dels productes o devolucions dels diners.
És per aquest motiu que és important consultar aquest detall abans de procedir a una compra.
Per a més informació, podeu visitar l’apartat Canvis i devolucions de l’Agència Catalana del Consum.
Els teus drets durant les rebaixes
Després de la campanya de Nadal, comença el període de rebaixes als establiments comercials. El període de rebaixes és per tots conegut, ja que les botigues donen sortida als estocs mitjançant una reducció dels preus.
I com a persona consumidora, és rellevant conèixer els teus drets en aquest període.
L’Agència Catalana del Consum fa saber que la reducció dels preus ha de ser sobre els productes que han estat posats a la venda durant un mes. Per tant, no es poden destinar a les rebaixes unitats d’un producte adquirides expressament per a aquesta finalitat.
És important destacar també que els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat i han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat. En el moment de fer les teves compres, els establiments estan obligats a mostrar el preu original i el preu rebaixat o bé el percentatge de descompte.
Consum aconsella que el client s’informi sobre la política de canvis o devolucions i que es conservi sempre el tiquet de compra i els catàlegs i les ofertes comercials.
En cas de disconformitat en els punts anteriors, el client té dret a demanar el full oficial de reclamació a l’empresa.
Per a més informació, podeu visitar l’apartat Rebaixes de l’Agència Catalana del Consum.