Des d’avui, ja es poden reservar els serveis de les 5 rutes de l’àmbit Berguedà centre, i el 2 de març, estarà operativa per a les 13 restants de l’Alt i el Baix Berguedà. El president del Consell Comarcal, Josep Lara, el conseller comarcal de transport i mobilitat, Abel Garcia, el director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, i el president de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), Jordi Xena, han presentat avui al Consell Comcarcal del Berguedà la nova aplicació mòbil per a reservar i gestionar els serveis de transport a la demanda (TAD) de la comarca, la TADCAT. Aquesta aplicació per als telèfons mòbils ha entrat avui en funcionament per a les 5 rutes del Berguedà Centre i el 2 de març vinent, es podran reservar també els serveis de les 13 rutes restants de la comarca.
El servei de TAD s’implanta en zones de baixa densitat de població i permet oferir als ciutadans d’aquestes zones poder disposar d’un servei de transport públic que els apropi als seus centres de serveis, tant sanitaris com socials i també possibilita la seva connexió amb la xarxa de transport públic col·lectiu
Aquest serveis són fruit de la col·laboració entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i el Consell Comarcal del Berguedà que duu a terme la gestió d’aquest servei. Al Berguedà es va iniciar el novembre de 2009 amb 12 recorreguts i s’ha anat ampliant; actualment, compta amb 18 rutes, que donen cobertura a 25 municipis (que abasten més de 10.000 habitants). L’any passat va registrar 2.390 persones usuàries.
El transport a la demanda del Berguedà dona ara un nou pas i estrena una aplicació mòbil (IOS i Android); inicialment, està operativa per aquestes cinc rutes:
- Capolat – Berga
- Castell de l’Areny – Vilada – Berga
- Espinalbet – Berga
- Sant Jaume de Frontanyà – Borredà – Vilada – Berga
- Montmajor – l’Espunyola – Avià – Berga
A partir del 2 de març, es podran reservar els serveis corresponents a aquestes rutes:
- Castellar de n’Hug – la Pobla de Lillet
- Fígols – la Rodonella
- Gisclareny – Bagà
- Gósol – Guardiola de Berguedà
- La Nou de Berguedà – la Rodonella
- Malanyeu – la Rodonella
- Sant Julià de Cerdanyola – Guardiola de Berguedà
- Montclar – Casserres – Gironella
- Serrateix – Viver – Puig-reig
- Serrateix – Viver – Navàs
- Santa Maria de Merlès – Puig-reig
- L’Espunyola – Montclar – Casserres – Puig-reig
- La Quar – Gironella
- Gisclareny – Bagà (caps de setmana)
- Tuixent – Guardiola de Berguedà (caps setmana)
- Castellar de n’Hug – Guardiola de Berguedà (caps setmana)
El Transport a la Demanda permet optimitzar el trajecte a partir dels usuaris que demanen el servei. Els vehicles operen només quan hi ha demanda, de manera que s’eviten recorreguts i parades que no siguin necessàries i el trajecte és més ràpid.
A més de contractar el servei de l’aplicació mòbil TADCAT, continua disponible la via telefònica i Whatsapp convencional (683 38 82 85, dies laborables de 8 a 17h). L’usuari s’assegura la reserva demanant el servei abans de les 5 de la tarda del dia laborable anterior. Amb aquesta aplicació es poden fer totes les reserves, consultar l’horari exacte del viatge, veure les reserves realitzades, afegir les rutes preferides, anul·lar reserves i valorar el servei que s’ha utilitzat.
Per a més informació, es pot consultar el web www.bergueda.cat/transportademanda
- El Berguedà estrena una aplicació mòbil per reservar els taxis del transport a la demanda – Nacióberguedà
- El Berguedà estrena una app per reservar el transport a demanda – Regió7
- El Berguedà estrena una aplicació mòbil per a reservar els serveis de transport a la demanda – govern.cat
- S’estrena la nova aplicació del transport a la demanda del Berguedà – Televisió del Berguedà
- El Berguedà estrena una aplicació mòbil per reservar els taxis del transport a la demanda – AquíBerguedà
- L’AMTU posa en funcionament al Berguedà l’app del transport a demanda: TADCAT – AMTU