Primer pas per crear una taula de treball per la senyalització de ports de muntanya ciclistes. El Consell Comarcal del Berguedà, que el 2018 va ser pioner en impulsar la senyalització d’aquests ports, ha ofert la seva experiència en aquest àmbit a diferents organismes de la Cerdanya, Ripollès i d’Osona per fer un front comú.
El vicepresident i conseller d’Esports, Abel Garcia s’ha reunit aquest dilluns amb diferents representants de les comarques esmentades. Garcia ha explicat el cas del Berguedà i de la senyalització de les carreteres comarcals i zones ciclistes que ha dut a terme el Consell. Garcia ha destacat que “oferim els coneixements adquirits en la creació dels ports de muntanya. Pensem que l’experiència ens pot ajudar a crear noves sinergies i avançar plegats”. Garcia ha recordat que aquest projecte “està en sintonia” amb l’Estació de Trail del Berguedà. Els municipis de Bagà, Guardiola de Berguedà, La Pobla de Lillet i Sant Julià de Cerdanyola disposen d’una zona de serveis per a corredors de muntanya i cicloturistes que tenen accés a vestidors, guixeta i dutxa.
La trobada ha permès fer un intercanvi d’experiències i metodologies de treball així com també buscar el consens territorial per poder homogeneïtzar la senyalització en territoris de muntanya i cerca aliances institucionals i territorials per fer front comú en la senyalització de zones ciclistes.
Set ports senyalitzats des del 2018 al Berguedà
El projecte de senyalització de ports de muntanya impulsat pel Consell Comarcal del Berguedà, ha permès senyalitzar set ports de la comarca. Tres d’aquests ports són en carreteres provincials: Rasos de Peguera (BV-4243), Coll de Pal (BV-4024) i Coll de Pradell (B-401) i els altres quatre són en carreteres locals: Coll de Pradell (des del Coll de la Trapa), Mal Pas de Capolat, Collada de Falgars (des de la Pobla de Lillet) i Collada de Sobirana (des de la Pobla de Lillet). La senyalització permet saber la distància fins al cim, el pendent o l’alçada.