El Consell Comarcal i 7 ajuntaments del Berguedà injecten 133.000 € al comerç local. Aquesta campanya neix de la iniciativa de la Taula per a la Reactivació Econòmica del Berguedà, formada pels portaveus dels grups polítics comarcals i representants del teixit econòmic. Segons ha explicat Josep Lara, president del Consell Comarcal del Berguedà, la campanya pretén atenuar l’impacte econòmic de la COVID-19 impulsant l’activitat econòmica al Berguedà, contribuint a facilitar a comerços i serveis la reactivació de la seva activitat econòmica que afavoreixi el manteniment de l’activitat empresarial i l’ocupació.
El president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, ha expicat que el format de la campanya és el repartiment de targetes Rasca als establiments dels municipis adherits: Avià, Bagà, Berga, Casserres, Cercs, Guardiola de Berguedà i Olvan. Vall ha especificat que tot i que el funcionament de la campanya és el mateix, les targetes Rasca de cada municipi són d’un color diferent i les premiades només es poden utilitzar al mateix municipi. També ha afegit que el repte de coordinar per primera vegada una campanya com aquesta ha estat majúscul, però tot i així ha valgut la pena ser la palanca facilitadora per tots els ajuntaments que s’hi han acollit, han demostrat voler estar al costat del petit comerç ara més que mai, gràcies al seu esforç finançer aquest projecte traspassa les línies municipals per concertir-se en un efecte comarcal. Treballarem però per no quedar-nos aquí i continuar treballant per trobar iniciatives manocomunades”.
A la presentació del divendres 18 de desembre, també hi han participat la regidora de comerç, ocupació i promoció econòmica de l’Ajuntament de Berga, Roser Rifà,l’alcaldessa d’Avià, Patrocini Canal, el regidor de Cercs, Xavier Serra, i el regidor de Guardiola de Berguedà, Marc Sensada.
Els clients de tots els establiments dels municipis participants rebran targetes Rasca en cada compra que facin, fins a exhaurir existències. Aleshores, els clients que obtinguin targetes premiades amb vals de 10€ tindran temps fins el 28 de febrer de 2021 per utilitzar-les. Es poden utilitzar només al municipi que indiqui la targeta i sempre i quan el client faci una despesa mínima de 20€. Així s’aconsegueix un retorn econòmic pel comerç més important.
L’establiment es quedarà les targetes Rasca premiades que hagin utilitzat els seus clients i, aquestes, juntament amb una còpia del tiquet de venda o de la factura associat a cada venda premiada, serviran de justificació per a què se’ls aboni l’import d’aquestes targetes, una vegada finalitzi la campanya.
El valor econòmic dels premis els assumeix cadascun dels ajuntaments que impulsen la campanya i també el Consell Comarcal del Berguedà. Les xifres econòmiques de la campanya són les següents:
- Ajuntament d’Avià: aportació de 3.000 €
- Ajuntament de Bagà: aportació de 10.000 €
- Ajuntament de Berga: aportació de 50.000 €
- Ajuntament de Casserres: aportació de 2.500 €
- Ajuntament de Cercs: aportació de 10.000 €
- Ajuntament de Guardiola de Berguedà: aportació de 5.000 €
- Ajuntament d’Olvan: aportació de 2.500 €
- Consell Comarcal del Berguedà: aportació de 50.000€, una part destinades a la gestió de la campanya (edició de les targetes, impressió i repartiment, comunicació etc) i una part destinada a premis de vals, repartits de forma proporcional als municipis adherits
L’Agència de Desenvolupament del Berguedà és l’òrgan que coordina i desenvolupa la campanya. Els ajuntaments i el Consell han signat convenis de col·laboració amb l’Agència en els quals es reflecteix que aquestes entitats transfereixen aquestes aportacions a l’Agència, i aquesta és la responsable de realitzar totes les accions necessàries per dur a terme la campanya, des de buscar els proveïdors per editar, imprimir i les targetes, fins a realitzar el seguiment i pagament del valor dels vals als establiments que rebin targetes Rasca premiades.
Per aglutinar la informació de la campanya, s’ha habilitat www.adbergueda.cat/rasca-i-guanya en el qual apareix tota la informació del funcionament de la campanya, quins són els establiments inscrits de cada municipi i un espai per a què els establiments d’aquests municipis es puguin registrar.
La notícia a altres mitjans:
- Set ajuntaments del Berguedà activen una campanya de promoció del comerç amb vals Rasca i Guanya per Nadal – NacióBerguedà
- Els botiguers de set municipis del Berguedà comencen a repartir aquest cap de setmana més de 100.000 ‘rasca’ als clients – AquíBerguedà
-
Rasca i guanya per impulsar l’economia local al Berguedà – TvBerguedà