Els canvis introduïts volen transmetre el missatge que el Consell ha de començar als ajuntaments i viceversa. Es vol fomentar la interoperativitat, evitar desplaçaments i facilitar l’atenció ciutadana. Des de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà s’ha centralitzat tota la informació i documentació. Es poden trobar els tràmits més habituals a https://www.bergueda.cat/oac.
La principal novetat és la reserva de cita amb alguns serveis que directament poden fer els ajuntaments i, en alguns casos, fins i tot els ciutadans. Només cal connexió a Internet i es pot reservar quin dia i hora vols que t’atengui aquell servei que necessites. Per exemple, un ciutadà ja pot demanar dia i hora de vista amb el CITE (Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers). Aquestes cites prèvies s’aniran ampliant a la resta de serveis.
El tràmit per demanar el descompte del Túnel del Cadí compta amb un apartat específic. Durant el 2017, per exemple, es van realitzar més de 10.000 tràmits presencials a la seu del Consell Comarcal del Berguedà. L’objectiu és evitar molts d’aquests desplaçaments i donar facilitats al ciutadà perquè pugui fer els tràmits sense haver d’anar al seu ajuntament o al Consell Comarcal.
La notícia a altres mitjans:
- El Consell Comarcal enforteix el vincle amb els ajuntaments per facilitar l’atenció al ciutadà – AquíBerguedà
- El Consell Comarcal del Berguedà digitalitza l’atenció a la ciutadania – Televisió del Berguedà
- El Consell millora l’atenció al ciutadà amb nous tràmits als ajuntaments i per Internet – Regió7
- El Consell del Berguedà s’alia amb els ajuntaments per millorar l’atenció al ciutadà – NacióBerguedà