El Consell Comarcal del Berguedà adapta el servei a la situació d’exepcionalitat i, des del 2 d’abril, s’han transportat en taxi 850 treballadores de residències. El servei que gestiona el Consell , amb el finançament del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, s’ha mostrat com un servei de transport públic flexible i efectiu a l’hora d’adaptar-se a les noves demandes que la crisi sanitària de la Covid19 ha generat a la societat.
Davant la reducció dràstica de la mobilitat i la conseqüent reducció de l’oferta de transport públic regular en autobús fins al 33% de l’oferta habitual, el servei de Transport a la Demanda – que només es posa en marxa el dia que la persona usuària el requereix – ha pogut adaptar ràpidament les seves línies i horaris a les noves necessitats i, en aquest sentit, s’ha mostrat molt útil per traslladar fins al seu lloc de feina les treballadores de serveis essencials com cuidadores i personal assistencial de les residències de gent gran.
Des del dia 2 d’abril, moment en què es va adaptar el servei a aquest col·lectiu, s’han transportat 848 persones des de la seva localitat fins al lloc de treball i a la inversa, en aquells horaris en què aquestes treballadores no disposaven d’un servei de transport públic regular. El servei extraordinari adaptat al personal de les residències de gent gran finalitza el dimarts 30 de juny.
Tot i les dificultats del moment, el col·lectiu de taxistes de la comarca ha respòs satisfactòriament i ha permès garantir que aquests equipaments assistencials no s’hagin quedat sense personal per motius de mobilitat durant els mesos més crítics de la pandèmia.
La notícia a altres mitjans:
- Taxis a demanda han portat a la feina unes 850 treballadores de residències del Berguedà durant la pandèmia – AquíBerguedà
- El transport a demanda del Berguedà fa 850 desplaçaments de treballadores de les residències durant la pandèmia