Dilluns 17 de març, a la Torre de l’Amo de Viladomiu Nou de Gironella, el president del Consell Comarcal del Berguedà i de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, Sergi Roca, acompanyat del vicepresident primer de la Diputació de Barcelona i Alcalde de Cercs, Ferran Civil, han presentat el Pla de Màrqueting i Comunicació del Berguedà. El mateix acte ha servit per entregar el distintiu de qualitat Sistema Integral de Qualitat Turística En Destinació (SICTED).
A partir del conveni de col·laboració entre l’Escola d’Organització Industrial, el Consell comarcal del Berguedà i l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, s’ha redactat el Pla de Màrqueting i comunicació del Berguedà. Aquest document pretén reorientar els plantejaments en matèria de màrqueting i de promoció turística, així com la implantació d’una acció de promoció competitiva i la definició d’un full de ruta que defineixi, orient i programi totes les actuacions promocionals de la comarca del Berguedà, ja siguin turístiques i no turístiques, atès que la imatge i el posicionament de la comarca del Berguedà és molt feble, fins i tot entre els segments de demanda més prioritaris.
És per això, que aquest Pla de Màrqueting i Comunicació del Berguedà realitza una nova proposta de comunicació i comercialització del Berguedà a partir d’atorgar un pes superior als atributs i elements “soft” (silenci, tranquil·litat, pau, tradició, orígens, històries,…) que permetran posar en valor a tots els elements diferenciadors del Berguedà, i aprofitar les condicions idònies per diferenciar-se d’altres competidors, a través d’una proposta transversal per a tots els sectors econòmics del Berguedà i no només els relacionats amb el Turisme.
El document conclou que el Berguedà disposa de tots els ingredients per tenir un gran futur turístic i econòmic, si és capaç de fer front als reptes, mitjançant un treball coherent, decidit, ben planificat, sostingut, coordinat i consensuat.
Distintiu SICTED per a 13 empreses turístiques del Berguedà
Aquest matí s’han entregat els 13 distintius SICTED corresponents a les avaluacions de l’anualitat 2013, de les quals dues distincions són per empreses noves (Agència de Viatges Pedratour i Hotel Berga Park) i les 11 restants corresponen a renovacions (Apartaments Rurals els Roures, Altitud Extrem, Museu de la Colònia Vidal, Oficina de Turisme del Berguedà, Centre de d’Interpretació de l’Església de Cal Pons, Càmping El Berguedà, Oficina de Turisme de Saldes, Berga Resort, Museu del Ciment Asland, Església Romànica de Sant Sadurní de Rotgers i Església Romànica de Sant Vicenç d’Obiols). Per aquest any, 47 empreses i serveis turístics participen en la formació i preparació del distintiu de qualitat SICTED, que representa un increment de 7 empreses noves respecte el 2013.
El SICTED és un projecte de millora de la qualitat de les destinacions turístiques promogut per l’Institut de Turisme d’Espanya (TURESPAÑA) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), que treballa amb empreses i serveis turístics de fins a 30 oficis diferents, amb el objectiu de millorar l’experiència i satisfacció del turística. Turisme de la Diputació de Barcelona, juntament amb la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, són els ens responsables de la coordinació i el finançament que comporta la implantació SICTED a la província de Barcelona.