El Consell Comarcal del Berguedà ha signat convenis de col·laboració amb l’Agència Catalana del Consum des del 2003.
Durant el 2015, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor va gestionar prop de 1.800 consultes i més de 170 reclamacions.
Berga, 2 de novembre de 2016.- La directora de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera i el president del Consell Comarcal del Berguedà, David Font, han signat avui la pròrroga del conveni pel qual, des del 2013, s’estableix un encàrrec de gestió al Consell Comarcal per a la realització d’actuacions en matèria de consum, el qual suposa una aportació econòmica de 30.113, 42 €.
Gràcies a aquest acord entre l’ACC i el Consell Comarcal del Berguedà, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor assumeix les tasques relatives a l’atenció i la informació a les persones consumidores de la comarca, així com la resolució dels possibles conflictes en matèria de consum mitjançant la mediació i l’arbitratge, mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes, voluntaris i gratuïts per a ambdues parts, consumidors i empreses.
Durant el 2015, l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor va atendre un total de 1.794 consultes, 11 queixes, 10 denúncies i 174 reclamacions. En quan a la resolució de conflictes es van emetre 6 laudes arbitrals i es van realitzar 136 mediacions, les quals s’han resolt de la següent manera: 91 acords per mediació, 35 arxius per manca d’acord, 4 arxius per desistiment i 6 reclamacions trasllades a arbitratge perquè s’emeti un laude.