Diumenge 27 de novembre es van lliurar al Pavelló de Suècia els premis corresponents a la sisena convocatòria del concurs “Nosaltres també diem no a la violència”
S’han presentat un total de 20 treballs, amb la participació de més de 200 alumnes de 4t d’ESO dels centres de secundària de la comarca.
Dels 20 treballs presentats i se’n van premiar 4, declarant-se dos premis deserts. Els grups guanyadors obtenen vals de compra per podran bescanviar a les UBIC de Bagà, Berga, Gironella i Puig-reig, entitats que s’han sumat a aquest compromís per tal de contribuir també a la lluita contra la violència envers les dones.
A l’inici de l’acte es va comptar amb la col·laboració d’un grup de 8 alumnes del SI Serra de Noet, que van realitzar una petita coreografia per donar la benvinguda als assistents.
A continuació la regidora Anna Alsina de l’ajuntament de Berga, va donar la benvinguda i va aprofitar per presentar la “Guia contra la violència masclista”, un vídeo resum dels serveis que s’ofereixen des de l’ajuntament per a les dones que es troben en situació de violència masclista.
La presentació de l’acte va anar a càrrec de tres estudiants de quart d’ESO de l’Institut Guillem de Berguedà de, que van voler col·laborar en els actes contra la violència masclista.
Els treballs premiats han estat:
Tercers premis “Digues NO a la violència de gènere” grup format per alumnes de 4t d’ESO de l’Institut de Puig-reig i “L’amor no es l’òstia” presentat per alumes de l’Institut Pere Fontdevila de Gironella.
Segon premi “La relació pot ser MILLOR” presentat per alumnes de l’Institut Pere Fontdevila de Gironella, el jurat va declara desert un dels segons premis.
El primer premi ha estat “No ho amaguis”, elaborat per alumnes l’Institut Pere Fontdevila de Gironella.
A la finalització del lliurament de premis vam comptar amb l’actuació del grup “Sal i Pebre”, que han ofert un petit repertori com a tancament de l’acte.
Aquest projecte ha estat impulsat pel Consell Comarcal del Berguedà i l’Ajuntament de Berga que ha ofert també suport tècnic en el desenvolupament de les diferents activitats que s’han portat a terme des dels centres.