L’Oficina d’Atenció al Ciutadà del Consell Comarcal va atendre un total de 11.045 persones i va realitzar 15.780 registres durant l’any 2020. En un període marcat per la pandèmia de la covid-19, lluny de deixar de banda el servei al ciutadà, l’OAC s’ha reinventat virant cap a l’atenció telemàtica per adaptar-se als protocols i garantir l’atenció i la seguretat de les persones. Amb aquest doble objectiu complert, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’ens comarcal ha atès més persones que mai.
Des de l’inici de la pandèmia, l’OAC del Consell Comarcal ha estat al servei dels ciutadans i ha donat especial rellevància als tràmits electrònics. La nova situació de la covid-19 ha portat a monitoritzar i tutoritzar moltes de les gestions que anteriorment es realitzaven presencialment.
Aquest canvi de paradigma també ha fet que l’atenció telefònica hagi agafat un enorme protagonisme. Durant tot l’any 2020, l’OAC va gestionar un total de 42.551 trucades telefòniques. 37.951 d’aquestes trucades van ser fetes per ciutadans i 4.600 trucades van estar realitzades pel personal de l’OAC.
Per poder continuar atenent als ciutadans amb total seguretat, l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del Consell Comarcal planifica la gestió mitjançat la sol·licitud de cita prèvia. Aquesta planificació permet organitzar la població per atendre les seves peticions i evita l’acumulació de ciutadans a les oficies del Consell Comarcal, donant d’aquesta manera la resposta adequada i personalitzada a les necessitats i als protocols establerts per la covid-19.
Pel que fa als registres efectuats des de l’OAC al llarg de l’any 2020, la xifra total se situa en 15.780. Les entrades presencials van ser 10.051 i les entrades telemàtiques, 5.729. De la xifra total, 8.780 registres van ser per tramitar els descomptes del Túnel del Cadí.
La ciutadania berguedana ha estat el principal beneficiari de les atencions de l’OAC, però també cal destacar que empreses i autònoms de la comarca han estat usuaris actius de l’oficina al llarg d’aquest període de pandèmia.
L’Oficina d’Atenció al Ciutadà ha hagut de reestructurar-se i adaptar-se a la nova situació degut a l’augment de tràmits i sol·licituds d’informació derivades de les conseqüències de la pandèmia. A més, altres Oficines d’Atenció al Ciutadà de la comarca del Berguedà es van veure obligades a tancar i aquest fet també va significar un augment de consultes derivades a l’oficina del Consell Comarcal.
La tasca de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del Consell Comarcal durant l’any 2020 va ser realitzada per un equip de professionals format per entre 5 i 6 persones. Els horaris d’atenció al públic que l’OAC ha realitzat son de dilluns a divendres de 8:00h a 14:00h i les tardes de dilluns i dimecres de 15:30h a 18:30h.