Les persones consumidores del Berguedà es poden adreçar a l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor si han resultat perjudicades per les vagues dels tripulants de cabina de les companyies Easyjet i Ryanair. En el cas d’Easyjet, la vaga està anunciada pels dies 1, 2, 3, 15, 16, 17, 29, 30 i 31 de juliol. I en el cas de la de Ryanair finalitza entre el 30 de juny i el 2 de juliol.
Si no es respecten els vostres drets, tingueu en compte les recomanacions de l’Agència Catalana del Consum i adreceu-vos al servei berguedà de consum per informar-vos dels mecanismes de resolució alternativa de conflictes en aquests casos.
És molt important que consulteu diàriament la situació del vostre vol amb la companyia aèria o la vostra agència de viatges. Si la companyia aèria cancel·la el vol o es produeix un retard superior a les 5 hores, d’acord amb el que s’estableix en la Unió Europea pel Reglament CE 261/2004, podeu escollir entre la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu. En cancel·lacions i retards superiors a 3 hores també es pot sol·licitar una compensació econòmica.
Podeu consultar tots els vostres drets en aquest enllaç
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Berguedà ofereix assessorament en la defensa dels drets de les persones consumidores i té l’encàrrec de la gestió de les reclamacions i les informacions de l’Agència Catalana del Consum a cada comarca.
L’oficina està ubicada a la seu del Consell Comarcal del Berguedà al carrer Barcelona número 49, tercer pis de Berga. També es pot parlar amb els professionals a través del telèfon 93 821 35 53.