L’Oficina Jove del Berguedà ha atès durant l’any 2024 un total de 5.846 joves que han realitzat 6.635 consultes sobre diverses temàtiques. Unes xifres que consoliden l’Oficina com un referent en suport i assessorament juvenil a la comarca.
Les temàtiques més sol·licitades han estat la formació i l’educació a Catalunya (3.825), seguides per el lleure (457), la cohesió social (264), l’associacionisme i participació (257), treball i ocupació (83) i cultura (58).
Pel que fa als canals d’atenció, el preferit ha estat el canal presencial, amb 4.629 atencions, seguit del correu electrònic (412), el telèfon (248) i altres canals telemàtics (557).
En quant als perfils d’usuaris, s’observa una gran diversitat: des de joves menors de 16 anys (1.147) fins a adults de més de 35 anys (2.226). Aquests últims, sovint es tracta de famílies que demanen informació o gestionen tràmits pels seus fills/es.
L’Oficina Jove ofereix serveis d’informació, assessorament, tramitació de beques i suport en temes juvenils, esdevenint un punt clau de suport als joves del Berguedà.
Ramon Caballé, conseller de Joventut del Consell Comarcal del Berguedà, ha destacat la importància d’aquests resultats: “Aquestes dades mostren la confiança dels joves i les seves famílies en l’Oficina Jove, Volem seguir oferint un servei proper i útil, reforçant l’accés a recursos de formació i ocupació, claus pel futur del jovent”.