L’alumnat berguedà treballa les conseqüències que comporta la islamofòbia per a la convivència i cohesió social, especialment en els centres educatius de secundària de Gironella i Puig-reig. L’objectiu dels tallers és sensibilitzar els joves amb el taller “Islamofòbia, trenca la convivència?” sobre aquesta o qualsevol altra manera de discriminació social i dona eines per revertir la desigualtat de drets i oportunitats.
Els tallers van dirigits als 200 alumnes de 3r i 4t d’ESO dels instituts de Puig-reig i Gironella. Van començar el dijous 22 d’octubre i finalitzaran la setmana vinent. És un taller inicialment pensat per a fer-se presencialment però, a causa de les mesures de contenció de la COVID19, es fa de manera virtual.
El taller consta de dues parts caracteritzades pel debat i la participació. La primera part se centra en els continguts de la societat laica i pretén que els joves reflexionin entorn a les característiques de la nostra societat i la igualtat d’oportunitats de tota la comunitat. La segona part se centra en el racisme i la xenofòbia i pretén generar pensament crític als joves aprofundint sobre les causes d’aquests fenòmens. Acaba amb una cançó de rap de la cantant Raisa que obre les portes a la reflexió posterior a nivell tutorial i de grup classe.
Els tallers són possible gràcies al Servei de Migracions del Consell Comarcal del Berguedà, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i de la mà de SOS Racisme
La notícia a altres mitjans: