L’adhesió al Sistema Arbitral de Consum, com a via per solucionar possibles conflictes entre comerciants i persones consumidores, és voluntària i gratuïta.
Les empreses adherides disposen d’un distintiu d’establiment adherit que poden exhibir en l’ establiment, en la documentació i en la publicitat.
Aquest distintiu és signe de compromís envers els clients i un signe que dóna confiança a les persones consumidores.
- Com a persones consumidores, recordeu:
Si compreu un producte o contracteu un servei a un establiment adherit a una Junta Arbitral de Consum teniu la garantia que, en cas de conflictes, es resoldrà a través d’aquesta via gratuïta, senzilla, ràpida i executiva. - Com a persones empresàries, recordeu:
L’adhesió al Sistema Arbitral de Consum per part d’una empresa contribueix a resoldre els conflictes entre l’empresa i les persones consumidores d’una manera positiva i dóna garantia d’una imatge de serietat, credibilitat i professionalitat.
Empreses adherides
Sol·licitud d’adhesió al Sistema Arbitral de Consum
Els requisits per sol·licitar un arbitratge de consum són:
- Que existeixi una relació de consum
- Que el conflicte de consum sigui objecte d’arbitratge de consum (no ho són les lesions; els casos en què hi hagi indicis de delicte, intoxicació o mort; els casos en què calgui la intervenció del Ministeri Fiscal o les reclamacions sobre temes que no són de lliure disposició)
Fer una sol·licitud d’arbitratge amb una explicació dels fets i una petició concreta, amb l’aportació de les proves necessàries