Divendres passat va finalitzar l’activitat Barçakids, que tenia com a objectiu treballar els valors (respecte, humilitat, treball en equip, ambició i esforç) mitjançant l’esport i altres situacions de la vida quotidiana dels infants: l’escola, la casa i l’entorn. En l’acte de cloenda, el conseller comarcal d’Esports, Abel Garcia, i el conseller comarcal d’Ensenyament, Llorenç Altozano, van fer una valoració de com havia anat l’activitat. Abel Garcia va explicar que, quan es va presentar aquest projecte liderat per l’Àrea d’Ensenyament, des d’Esports s’hi van voler sumar, ja que en el full de ruta del Consell Comarcal es té en compte treballar els valors: “Per a nosaltres el resultat de qualsevol partit o cursa, al més important és que els nens i les nenes tinguin comportaments adients en els terrenys de joc i, per això, valorem molt més que s’ho passin bé que no pas el resultat”. Llorenç Altozano també destaca la importància d’haver pogut col·laborar en aquests tipus d’actes perquè: “ és important que eduquem i ensenyem els nostres fills que no tot és competir i que hi ha uns valors al darrere que s’han de mantenir, és molt important la part pedagògica”.
En total han participat a Barçakids 14 escoles del Berguedà i han realitzat l’activitat 640 alumnes. El Consell Comarcal del Berguedà hi ha col·laborat buscant i aconseguint les instal·lacions i facilitant el transport als escolars de fora de Berga que han participat en l’activitat. El Consell Comarcal agraeix la tasca que fa la Fundació del FC Barcelona per exportar un tema tan important com són els valors en l’esport, i també agraeix l’acolliment que ha fet l’Escola Vedruna en cedir les instal·lacions.
En la valoració també hi han participat Àngels Sorinas, educadora de l’activitat, Cristian Garcia, mestre d’educació física de l’Escola de Santa Eulàlia de Berga, i Carme Freixa, directora de l’Escola Vedruna de Berga. Han destacat la importància de treballar els valors en l’esport i en la vida quotidiana i poder-hi donar una continuïtat a l’aula. La jornada començava amb una activitat en què s’explicava què són els valors amb codis QR, es visionaven vídeos i mitjançant els jocs i l’esport es posava en pràctica un dels valors que prèviament els mestres havien triat.